12/7/09

Perfumes.. wanginya!! (ye ke?)




Skarang,cuba baca ni..
Hadis Nabi s.a.w.
"Seorang wanita yang memakai minyak wangi lalu lewat di tengah-tengah kaum (laki-laki) dengan maksud agar mereka menghidu bau harumnya maka wanita itu adalah pelacur"
(HR. An-Nasaa'i)

Perfume, atau minyak wangi, dalam Islam hanya boleh dipakai di dalam rumah sahaja, depan suami. Kalau nak kluar, minyak wangi... x dibenarkan..
Hanya boleh klu nak tutup bau badan yang kurang menyenangkan...
Lagipun, klu pakai minyak wangi kuat2 (perempuan),
mungkin boleh naikkan nafsu syahwat lelaki.. kita mana tahu??
Mana taknya zina berleluasa skang..

Hadis Nabi s.a.w.
“Sesungguhnya Allah telah menetapkan atas diri anak keturunan Adam bagiannya dari zina. Dia mengetahui yang demikian tanpa dipungkiri. Mata itu bisa berzina, dan zinanya adalah pandangan. Lidah itu bisa berzina dan zinanya adalah perkataan. Kaki itu bisa berzina dan zinanya adalah ayunan langkah. Tangan itu bisa berzina dan zinanya adalah sentuhan. Hati bisa berzina dengan keinginan dan angan-angan. Baik kemaluan membenarkan yang demikian itu atau mendustakannya.” (H.R. Bukhari, Muslim, An-Nasai, dan Abu Dawud).

Iklan tu, cara dia sampaikan mcm nak pikat laki, tapi bukan ke setiap orang sudah diciptakan berpasang-pasangan? Mungkin kita (perempuan) tak tahu siapa yg kita dipasangkan dgn, tapi lelaki, saya tidak tahu, mungkin mereka tahu apabila mereka lihat seseorang (perempuan), itulah pasangan dia, (saya x tahu, sori)
Therefore, saya rasa kita patut biarkan timba mencari perigi
bukannya perigi mencari timba

Macam satu lagu saya baru dengar..
Just Haven't Met You Yet-Michael Buble
enjoy!! tp jgn lebih2!!

P/S - sorry4 any lackings in so many areas

No comments: